Budapest Fashion Night 2013/II. – Manier

(Képekkel frissítve!)

Állatvilág, színház, időutazás, szülinapok egy kis mesével és operával megspékelve… Röviden megfogalmazva talán ezt láthattuk a BFN legutóbbi rendezvényén.

Ez volt a harmadik alkalom, hogy a Budapest Fashion Nights-on dolgozhattam és ki tudja, hányadik, amikor ezzel a csapattal dolgoztam együtt. Nyilván teljesen más az élmény, ha az ember vendégként van jelen egy ilyen eseményen – a bemutató előtt néhány perccel érkezik, végig nézi a show-t, majd a gondolatait az állófogadáson megosztja a többi vendéggel és pár pohár pezsgő, bor után távozik. Nos, mi nyilván kora délután már megérkeztünk a helyszínre, ami szokás szerint a csodálatos Boscolo New York Palota volt, előre tudtuk a koncepciót és sok „poént” lelőttek a próbák, de még így is – vagy így talán még inkább – iszonyú kíváncsisággal vártunk, milyen lesz majd a bemutató, nehezen állt össze a kép a fejünkben (nem beszélek mások nevében, úgyhogy inkább:) fejemben.

Budapest Backstage Magazin - issuu.com

Budapest Backstage Magazin – issuu.com

Mikor a backstage-ből bementem a Róma terembe, hogy meglessem a próbát, meglepetten konstatáltam, hogy a lányok nem fel-alá rohangáltak a kifutón, hanem úgy mozogtak, mintha egy kortárs táncbemutató felvételét vetítették volna elénk lelassítva. Azt se tudtam eldönteni, hogy ez melyik része lesz a show-nak, nem tudtam rá semmilyen zenét elképzelni – szóval azonnal felkeltette az érdeklődésemet és beindította a fantáziámat. Aztán jött a zenés próba. Megint csak meglepés ért. Először madárcsicsergés (ekkor láthattuk „lassított filmet”, amiről az előbb írtam), mintha egy állatkert madárházában lennénk, aztán patakopogás, lónyerítés… Eleinte a természet zenéjére mozogtak a lányok, majd jött egy kis klasszikus kifutózene, és egy újabb meglepetés! A kifutón egy énekesnő jelent meg és az ő élő operájára vonultak a modellek.

Budapest Backstage Magazin - issuu.com

Budapest Backstage Magazin – issuu.com

Most már tényleg fogalmam sem volt, hogy milyen ruhákra számítsak. (Ja igen, azt tudtuk, hogy nagyjából mi a tervező elképzelése a frizurákról és sminkekről, de a kollekciót nem láttuk.) Megmondom őszintén, eddig nem nagyon ismertem Németh Anikó stílusát – és most se merném állítani, hogy ismerem -, de állítólag ő ilyen. Merész, bevállalós, egyedi, újszerű, néhol megdöbbentő. Mégis arra ösztönzi a nőket, hogy az elsőre talán túl merész darabjait bátran hordjuk hétköznapokon is.

Budapest Backstage Magazin - issuu.com

Budapest Backstage Magazin – issuu.com

A kollekció stílusa nem igazán fedi le az én stílusomat, de még így is találtam a közel 30 ruha között olyat, amit bátran felvennék, egy-kettőbe pedig egyenesen beleszerettem. Itt jön szóba a legelső mondatomban említett időutazás és mesevilág. Romantikus lovagregények világa ötvözve a 20. századdal és a modernkor vonásaival. A kollekció utolsó darabjai pedig Disney világába repítettek – engem legalábbis mindenképp. Nem Anikó lenne az első, aki feldolgozza a karaktereket, a Dolce and Gabbana tervezőpáros már évtizedek óta fordul a napokban 90. születésnapját ünneplő Disney-hez ihletért. Nem tudom, hogy ez szándékos-e vagy csak én képzeltem bele a darabokba, de előttem megjelent a kifutón többek között Aladdin és Hófehérke is, a Gonosz királyné pedig két szerelést is bemutatott. (:

Budapest Backstage Magazin - issuu.com

Budapest Backstage Magazin – issuu.com

Ha már születésnapnál tartunk, az idei év a Manir életében is egy szép kerek ünnep. Kicsit furcsa belegondolni, hogy még meg sem születtem, amikor Németh Anikó már a márkájának megalapítását tervezgette, majd 20 évvel ezelőtt sokak örömére mind a ketten napvilágot láttunk [ki melyiknek örül(t) jobban :D]. Mostantól biztosan követni fogom Anikó munkásságát – és pótlom a hiányosságaimat is Manir téren – és már most alig várom a következő BFN-t!

KissForEver-aláírás

Leave a Reply

